Ugebrev – uge 40 – 2024

Ugen startede med fælles morgensang med Børnehuset. Hyggeligt at få besøg af alle de små fødder ind imellem. Torsdag blev 4 af vores elever uddannet som PLAYMASTERS. Nu er de blevet undervist i, hvordan man sætter gode frikvarters-skak-aktiviteter i gang og hvordan man underviser de små nye elever i skakkultur. Tillykke til Jonas, Sara, Carlos og Kirstine.

Vi er i den glædelige situation, at vi har god søgning til vores kommende 0. klasse (25/26). Pt. er der 16 tilmeldte og en, der kommer på besøg. Det er vi rigtig glade for at vide på nuværende tidspunkt, da det giver lidt mere luft i både økonomi og planlægning. Det er også en god fortælling om vores allesammens dejlige Friskole .

Hjælpere til motionsløbet på fredag 11/10 + frugt?
Vi mangler stadig forældre der kan hjælpe med at stå på post mellem kl. 9-11. Man kan stå post i skoven, skære frugt og krydse løberne af eller løbe/gå med på ruten. I må gerne skrive til Ditte eller Mette på Viggo, hvis I kan hjælpe mellem kl. 9-11 denne dag.

Ligeledes vil vi gerne modtage frugt til uddeling i løbet af ugen.

Hilsen Mette og Ditte

Efterlysning af Sylteglas og garnrester + stofrester
Mette efterlyser glas fra asier, rødbeder og lign. med låg (minimun 16-17 cm. i højden) Har I nogle så aflever inde hos Mette.
Garnrester efterlyses også!
Else og håndarbejde efterlyser stadig rester i Bomuldsstof. Skriv til hende hvis I har noget.

Magasinet skoleskak
Er vedhæftet hvis I er nysgerrige.

I næste uge vil morgensang hver dag være træning til motionsløbet fredag, Derfor skal børnene huske at have godt fodtøj på.

Da jeg ikke er på skolen i uge 41 (ugen før efterårsferien) bedes i henvende jer til klasselæreren.
Alle ønskes en smuk og solbeskinnet oktober weekend.