Strategi for faglig evaluering
på Mellerup Friskole
på Mellerup Friskole
På Mellerup Friskole følger vi børnene tæt både socialt og fagligt.
I forhold til opmærksomhed omkring specifikke faglige udfordringer har vi en vejledende plan for de evalueringer, vi foretager på det enkelte barn
0. kl. – forår sprogvurdering fra DPF
1.kl. – efterår sprogvurdering 0-1. kl. DPF
2 – 4. – 6. kl. dansk vurderinger – forår evt. Sætningslæseprøve fra Hogrefe
3. – 5. kl. matematik vurdering – forår evt. skrivning
3. kl. foretager individuel vurdering og eventuel indstilling til ordblindetest i marts.
5. 6. kl. efterår – (staveprøve) ST prøve fra Hogrefe på computeren.
0.-6. kl. Matematik. Vi bruger Format´s evalueringsværktøjer og holder løbende øje med udviklingen ved den enkelte elev. Vi holder øje med den enkelte elevs faglige udvikling.
Eleverne drøftes løbende på lærermøderne i forhold til særlige udfordringer eller særlige behov. 3. klasses elever gennemgås i jan.-marts måned med henblik på mistanke om ordblindhed.
Er der en mistanke om ordblindhed kan ordblindetesten tages i 3. klasse fra marts-juni