Ugebrev – uge 39 – 2024

I onsdags fik 50 børn og lige så mange voksne rørt lattermusklerne her på Mellerup Friskole. Cirkus-Jørgen jonglerede, gik på line og forsvandt ind i en kæmpe rød ballon. En skøn eftermiddag med hyggeligt samvær, cirkusskole og gode snakke. Tak for hjælpen med servering af pølsehorn til forældreudvalget. Arrangementet var samtidig tænkt som Åben Hus, da vi nu er i gang med at skabe overblik over den kommende 0. klasse. Hvis I kender nogen, der går og overvejer Mellerup Friskole, må I meget gerne opfordre dem til at komme på besøg og indmelde sig her i efteråret. Dels kan vi bedre planlægge og ligeledes er man sikker på at få en plads.

Efterår og tørre strømper
Vi har netop haft efterårsjævndøgn, som er en astronomisk hjørnesten. Solen står præcis lodret over jordens ækvator. Efterår indbyder til mørkere aftener, varm kakao og farveskift i naturen, men samtidig kræver garderoben også et skifte.
Husk at tjekke om børnenes garderobekasse og forsyn den med tørre strømper og bukser. Det er også tid til reflekser på vej til skole.

Skolernes motionsløb
Fredag d. 11/10 afholder vi Skolernes Motionsdag. Vi vil gerne invitere forældre med til dagen ml. kl. 9-11. Forældre kan stå post i skoven, skære frugt og krydse løberne af samt løbe/gå med på ruten. I må gerne skrive til Ditte eller Mette på Viggo, hvis I kan hjælpe os ml. kl. 9-11 denne dag.
Hilsen Mette og Ditte

Efterlysning af bomuldsstof
Er jeg så heldig, at I derhjemme i gemmerne har nogle gode stykker bomuldslærred, som I alligevel ikke skal bruge og som skolen må overtage til værkstedsundervisningen? Det kan være både ensfarvet og mønstret, det må dog ikke være for tyndslidt eller mørt, da stoffet stadig skal have en vis styrke. Det kan afleveres på lærerværelset, så skal jeg tage mig af det :-
Hilsen Else

Vores pedeller Ole og Janus er nu i gang med fornyelse af brædderne på Fritterterrassen (Igen en af Venneforeningens donationer🙏)

Kig ind og se den nye, smukke, blå udstilling fra ‘havets bund’ i Grøftekanten.

I ønskes en dejlig weekend.