Ugebrev – uge 18 – 2024

En dejlig solskinsuge med rigtig mange morgensangsgæster er gået på hæld. Onsdag var jordløbere, sandspringere, egelopper og skarnbasser med til morgensang. Det var rigtig hyggeligt og helt klart noget vi vil arbejde videre på næste skoleår. I dag havde vi årets sidste Åben Morgensang. Her viste 0. klasserne deres filtede larver frem, og fortalte om processen. Filosofiholdet viste lidt af det vi arbejder med i Filosofi. Til sidst mødtes alle ude i solen til en is og en kop kaffe.

T-shirt bestilling
Der har været en del forespørgsler på, om der kommer en ny runde med T-shirts bestillinger. Bestillingssedlen er vedhæftet, og der ligger en stak på flyglet.
Sedlen skal afleveres til Kirsten senest tirsdag den 21. maj.
BEMÆRK: I skal først betale på Mobile Pay ved modtagelsen af T-shirt.

Lejrtur 5.-7. og klasselæreruge 0.-4.
I uge 20 (13.-17. maj) Tager 5.-7. klasse på lejrtur til Sønderborg. Vi skal bo i campinghytter, se Sønderborg slot, Danfoss Universe, gå på Gendarmstien og mærke historiens vingesus ved Dybbøl.
Vi glæder os helt vildt.

0.-4. klasse har klasselæreruge imens. Der vil komme info om indhold i klassernes rum.
BEMÆRK: Alle elever har fri kl. 13.15 alle dage i denne uge.

Arbejdslørdag 25. maj
Vi glæder os til at se rigtig mange af jer til arbejdslørdagen. Vi har mange gode opgaver i støbeskeen. Børnene er også meget velkomne. De plejer at gå lidt til hånde og/eller lege.
Dagen starter med rundstykker og kaffe kl. 9.00. Derefter går man i gang på det hold, man er tilmeldt. Fællesskabet byder på frokost kl. 12.00 og en kop skrubaf kaffe/kage kl. 14.45.
Er der en forælder, der har en pladevibrator vi kan låne? Så giv Kirsten besked.
Kan man kun en del af dagen, er man også velkommen.
Tilmeld jer på spørgeskemaet her på ViGGO senest den 22. maj👍

Stillingsopslag
Stillingsopslaget er nu ude i forhold til indskolingslærer til næste skoleår. Del gerne i jeres netværk og giv det et ord med på vejen.
Der har allerede været fin opmærksomhed omkring opslaget. Ansøgningerne er begyndt at tikke ind, og vi har flere rundvisninger i kalenderen.

Se opslaget her: https://www.jobindex.dk/jobannonce/509090/indskolingslaerer

Der er frist 23. maj.

Fælles lejrskole til Fjordcentret 6. + 7. juni
Så er der ikke lang tid til, at vi alle skal på lejrtur over til Fjordcenteret i Voer. Vi skal sove i hængekøjer, tipier og shelters. Vi skal have forløb med fjordcenterets naturvejledere , hvor vi skal i waders, en tur på vandet og kigge efter krible krable. Der kommer en mere detaljeret plan, når vi nærmer os.
Vi får brug for lidt hjælp. Vi vil gerne have nogle forældre til at stå med os og elevmadholdet i køkkenet torsdag aften. Hvis du har mulighed for dette: Meld tilbage til Anna eller Sanne!
Vi har desuden brug for hjælp til madvarer. Derfor kommer der sammen med den detaljerede plan en seddel med “jeres madopgave” (f.eks 20 pølsehorn, 20 æbler, 4 dåser tomat eller en kage)
Fredag kl 14.30 vil vi gerne invitere til kage ved café færgestedet. I skal selv medbringe kaffe, drikkevarer og kop.
Vi glæder os til en dejlig tur og at kunne benytte de mange spændende tilbud på Fjordcenteret.
De bedste hilsner
Lejrskoleudvalget (Anna, Zenia og Sanne)

God weekend