Ugebrev – uge 5 – 2022

I dag syder og bobler det med cirkusforberedelser og projektplanlægning. Der hamres, saves, klippes, males og i 0.-1. klasse er der gang i den helt store billetfabrik. Derudover er 6, klasse, under Elses kyndige ledelse, gået i oprydningsmode. Det er de utroligste ting, som de finder.

Vedhæftet finder i en plan for cirkusugen, så I kan følge lidt med. Hver dag møder vi kl. 8.00. Mandag, tirsdag og torsdag beholder vi jakkerne på og følges op i Musikhuset.

Husk:

Praktisk bevægelsestøj

drikkedunk og madpakke

Invitation til Cirkus Mellerup torsdag kl. 18.30

Alle forældre og søskende inviteres hermed til det ekstravagante, storslåede Cirkus Mellerup:

Foyeren åbner kl. 17.30 (med let aftensmad, juice, popcorn, cirkusmusik og gøgl)

Forestillingen starter kl. 18.30

Vi vil præsentere dygtige akrobater, storslåede jonglører, eminente artister og usandsynlige præstationer.

Hele herligheden koster 30 kr. pr. voksen (indbetales på MobilePay i døren)

Vi ses!

Projektuge i 8.-9. klasse

Eleverne er i dag påbegyndt deres projektopgave. Vi håber de får en spændende uge med fordybelse og ny viden. Vi håber, at de har tid til at se cirkusforestilling om torsdagen.

Rigtig god arbejdslyst

Velkommen til Sanne

Det er med stor glæde, at vi 1. marts byder velkommen til vores nye lærer Sanne Nottelmann.

Sanne er 45 år, har to børn, bor i Albæk og er i øjeblikket ansat på Hobro Friskole på 10. år. Sanne er ude-menneske, kajakroer, vinterbader og spejderleder. Sanne har en bred erfaring og en spændende faglig palette: matematik, dansk, kulturfag, drama, dans, fortælling, udeskole og madkundskab.

Tag godt imod Sanne!

Reflekser, hjemmesko/klipklappere og afkølede madpakker

Hermed opfordringer fra forældreudvalget:

Her i den mørke tid, er det vigtigt, at vi kan ses. Både når I står og venter på bussen, men også når vi færdes i byen og på arealerne omkring parkeringspladsen. Derfor hjælp børnene med at huske reflekser, refleksbånd eller lys.

Det er en god ide at have et par hjemmesko eller klipklappere på skolen. Det er både praktisk og hyggeligt😉

Da vi ikke har køleskabe i klasserne, er et lille smart råd, at lægge et køleelement i madpakken. Hvis nogle af børnene har brug for det, er det igen muligt at lægge madpakken i det store køleskab i køkkenet (da vi ikke har skolemælk mere).

Kalender, forældremøder, samtaler og åben morgensang

Det har været nødvendigt, at foretage nogle justeringer på grund af nyt skema her efter jul, nye lærere og udsættelser på grund af “det i ved nok”. Samtalerne er f.eks flyttet, så Anna og Sanne kan lære alle eleverne godt at kende. Åben morgensang er fremover torsdage af hensyn til musiklærerne og generalforsamlingen har fået en ny dato i forhold til den gamle kalender

I kan finde alle datoer i vedhæftede kalender, så I kan få dem noteret i jeres egen kalender.

Jordløberne er klar

I går havde Janni og Helle fra Børnehuset samt Mette og undertegnede et rigtigt fint møde med forældrene til vores kommende tolv 0. klasse børn.

De er så klar, og det samme er vi, så vi glæder os til, at de begynder at komme på skolen fra 1. marts.

Opfordring til at forældre selv skriver i klassens rum

Vi vil gerne opfordre alle til at bruge klassens rum til meddelelser om f.eks. corona. Ligeledes er det en stor hjælp, når I bruger funktionen “Fravær” her i ViGGO, hvilket rigtig mange af jer allerede gør.

tak for hjælpen

Dagen er nu tiltaget med 1 time og 51 minutter. Lyset er på vej.

Lyt til denne dejlige sang, som er i vores sangbog, og hav en dejlig weekend.

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!