Ugebrev – uge 50 – 2022

Velkommen til årets sidste ugebrev. En begivenhedsrig uge går på hæld med fælles kælketur, juletur for 3.-6. klasse og sneleg i store mængder. Solen brager ned over det eventyrlige snelandskab omkring os, vi har fået en ny regering og temperaturerne har været nede at runde næsten -20 grader.
Dagen i dag startede med Åben Morgensang med rigtig mange gæster.
Tak for besøget🙏

Vi skruede op for julehyggen med Lysfest, Lillekor, krybbespil og masser af fællessang. Og igen igen stillede vores trofaste Venneforening op med æbleskiver, kaffe og saftevand til alle.
Makkerparrene har i dag skrevet juleeventyr med fantasi og tegninger. Vi glæder os over deres fællesskab, omsorg for hinanden og venskaber.

Sidste skoledag onsdag den 21. december kl. 8.00-12.15
På onsdag har vi sidste skoledag inden juleferien.

Bemærk: Begge busser kører 12.25

Vi starter med at gå i kirke, hvor Karsten Erbs (valgmenighedspræsten) vil fortælle for os. Derefter er der hygge i klasserne indtil vi laver fælles afslutning 11.45-12.15 i Svanereden.

• forældre og andre gæster er velkomne kl. 11.45
  • husk at tøm/ryd op i elevernes rum (kig efter glemt tøj)
  • alle må medbringe en pose snolder til eget forbrug

Rosina Wachtmeister kunst i Svanereden
Vi har de gladeste og varmeste farver, som stråler os i møde ude i Svanereden. 0. klasse og Mette har arbejdet med Rosina Wachtmeister og fortolket hendes fantastiske sole og rørende katte.
Kig ind og bliv smittet af billedernes livsglæde.

Nyt fra Fritteren

I denne uge har vi rigtig udnyttet det smukke vinter vejr, børnene har været ude at kælke og lege i sneen. Vi har bagt småkager og hygget os i fritteren.
Vi er blevet færdige med alle børnenes jule hemmeligheder. Gaverne er blevet sendt med alle børnene hjem, så gaven kan komme til at ligge under juletræet og vente forventningsfuld til det bliver juleaften og forhåbentlig være med til at skabe juleglæde i alle hjem.
I fritteren vil vi meget gerne ønske alle dejlige børn og deres forældre en rigtig glædelig jul og lykkebringende nytår.
Vi ses i det nye år til endnu flere dejlige stunder i fritteren.
Mvh Dennis og Zenia

Første skoledag efter juleferien er onsdag den 4. januar kl. 8.00!

Alle ansatte på Mellerup Friskole ønsker jer alle

RIGTIG GLÆDELIG JUL OG GODT NYTÅR🎄