Ugebrev – uge 9 – 2024

Tak til børn, lærere, forældre, bedsteforældre og Venneforening for en forrygende ÅBEN morgensang. Flot fremmøde og fantastisk gave fra Venneforeningen. Vi får et multihus på 50 m2 nede ved biodiversitetshaven. Vi glæder os så meget og har boblende mange ideer til, hvordan det kan styrke vores udeskole og udendørs læring.
TAK TIL VENNEFORENINGEN🙏

Efter en indholdsrig morgensang med fortælling, fremvisning og aktivitet med Sannes matematikhold https://youtu.be/iJrIAQNzNgA, lidt om 0. klasses planteprojekter og 3-stemmig sang nød vi alle kaffe, saftevand og lækre Kardemommesnurrer fra bagerboden.

Velkommen til Carl i 0. klasse
I denne uge er Carl startet hos os i 0. klasse. Vi byder Carl og hans familie hjertelig velkomne på Mellerup Friskole.

Velkommen til Isa og Villas
I næste uge byder vi velkommen til de to praktikanter fra Den frie Lærerskole. De vil følge forskellige timer med alle klasser i de næste 3 uger og skal bo oppe på Efterskolen. Tag godt imod dem!

Farvel til Frederikke
I dag har vi sagt farvel til Frederikke, som skal skifte skole. Vi ønsker Frederikke alt det bedste.

Musik, tur med præsten og klasselærerdag
På onsdag 6. marts deltager 5.-6. klasse i årets musikdag nede i musikhuset, som vi har arrangeret i samarbejde med elever og lærere fra Efterskolen. 230 børn fra de Himmerlandske Friskoler deltager, og der bliver workshops med sambatrommer, kor, dans og sammenspil. Det hele kulminerer i en koncert med Efterskolens gadeorkester. Vi glæder os.

Syvende klasse skal på tur med præsten.

0.-4. klasse har klasselærerdag.

Pædagogisk dag 8. marts
Lærerne glæder sig til en dag med fordybelse, planlægning og sparring på fredag. Vi skal være ude i SMIFFs klubhus.
Planerne for hvad de forskellige klasser skal, bliver kommunikeret ud i rummene i løbet af næste uge.
Husk Fritteren har åbent som sædvanligt. Anja har morgenfritteren (6.30-8.00) og Sara (Kaspers mor) har eftermiddagsfritteren (13.15-16.00).
Tusind tak for hjælpen til alle jer forældre.

Ellers er der kun tilbage at ønske alle en dejlig weekend, hvor vi forhåbentlig kan mærke forårets komme.