Ugebrev – uge 12 – 2022

En travl og spændende uge har strålet om kap med forårssolen her på friskolen. Jessie, Bjørg og Mathilde, fra Den Frie Lærerskole, har med stort engagement kastet sig ud i praktikken, og vi nyder alle godt af deres iderigdom og gode energi.

Ideudvikling med børnene
I morges havde vi en demokratiøvelse med alle børnene, hvor de skulle udvikle gode ideer til vores udearealer. De blev sat sammen i hold på tværs af alder, hvert hold blev udstyret med en telefon og link til “padlet” og så gik det bare løs med de gode ideer. Vi er stolte af børnene på Mellerup Friskole. De var topengagerede og fik produceret et flot idekatalog, som I kan se her:

Vi glæder os meget til at arbejde videre med vores udearealer, legeplads og læringsrum i samarbejde med Venneforeningen.

Indkaldelse til generalforsamling
Skolekredsen for Mellerup børnehus, Friskole og Efterskole indkaldes til ordinær generalforsamling den 20. april 2022 kl. 19.00 i foredragssalen på efterskolen.
Se invitationen til generalforsamlingen her:
Indkaldelse generalforsamling 2022-1

Støttekoncert for Ukrainske børn den 6. april
Husk at sætte kryds i kalenderen onsdag den 6. april kl. 16.00, hvis du har børn i vuggestue, børnehave eller indskoling. Der vil udover koncerten være tombola, kaffe, juice, kage og salg af forspirede solsikker. Overskuddet går ubeskåret til cykler, klapvogne, barnevogne, fodboldstøvler o.lign til ukrainske børn i Randers Kommune.
Se vedhæftede invitation, som I meget gerne må dele eller hænge op relevante steder.
Se invitation til støttekoncert her:
Invitation til støttekoncert (1)

Info om Fjeldholmlejren den 22.-23. juni
Den sidste store aktivitet, inden skoleåret er slut, er vores årlige hyttetur. Her tager hele skolen afsted til Fjeldholmlejren ved Gjerrild Nordstrand. Her tilbringer vi et par gode dage, hvor store og små laver forskellige aktiviteter sammen på tværs. De ældste elever sover i telt ude, og de yngste sover inde på lejren i sovesale. Vi forventer, at I kommer og henter jeres barn/børn på lejren torsdag sidst på eftermiddagen . Derudover har vi altid brug for hjælp i køkkenet. Vi lærere vil nemlig rigtig gerne koncentrere os om at være sammen med børnene. Dette giver rig mulighed for, at I forældre, møder forældre fra andre klasser og får en rigtig god snak, mens man skræller gulerødder. For os er det en uvurderlig hjælp.

Cirkuskasse efterlyses
Selvom vi har gang i en større planlægning i forhold til forbedring af vores udearealer, vil vi gerne finde nogle hurtige løsninger på gode frikvartersaktiviteter her og nu. Derfor efterlyser vi en stor kasse til cirkusting? Ligeledes vil vi gerne efterlyse indhold: diablo, djævlestokke, sjippetove, jongleringsbolde o.lign.
Har nogle af jer nogle af de nævnte ting, eller noget andet i samme genre, modtages det gerne.

Med disse ord, fra en af vores morgensange der har hittet på det sidste, ønskes alle en god weekend.

Vinden lytter til dig og dine drømme
Mærker hvad det er du vil
Vinden fører dine drømme derhen
Hvor de blir lyttet til