Ugebrev – uge 11 – 2022

Vores telefon (fastnet: 86441909) har været ude af drift de sidste par dage. Vi har stort set haft fat i alle de supportafdelinger, der findes i både TDC og Skole-It uden held, men vi klemmer på og fortsætter den ihærdige kamp i næste uge💪
Ring på min mobil 30361082 eller skriv en besked på ViGGO.

Besøg fra DR ultra
I dag havde 4.-5. og 6. klasse besøg af 2 søde og friske medarbejdere fra DR Ultra. De researcher på, hvad børn og unge går op i og synes er interessant. Den viden de får, ved at snakke med eleverne, danner grundlag for de temaer, som de beskæftiger sig med i deres programmer. En meget sympatisk fremgangsmåde og vores elever bød meget engagerede ind med ideer.

Tak for forældremøderne i 0.1. og 2. klasse
Der var et fint fremmøde og en god engageret dialog. Vi glæder os til næste forældremøde i 3. og 4.-5. klasse mandag den 4. april.

Bjørg, Jessie og Mathilde kommer på mandag / fagdag
Som tidligere fortalt får vi 3-ugerspraktikanter fra Den Frie Lærerskole i Ollerup. De “flytter ind” på mandag og får også glæde af efterskolelivet, da de skal bo og spise der. Vi glæder os til at byde dem velkommen.
Og husk vi har fagdag mandag (beskrivelse i sidste ugebrev)

Støttekoncert for Ukraine den 6. april kl. 16.00
Vi har fået muligheden for at lave en støttekoncert med musiker Michael Back fra Aalborg. Koncerten er for børnehavebørn og indskoling. Alle indtægter denne dag går ubeskåret til hjælpeorganisationer. Er der nogle af jer, der har kontakter som gerne vil sponsorere kager, juicer, slikposer, kaffe eller andet, som vi kan sælge, eller andre gode ideer, der kan indbringe støttekroner, må I meget gerne skrive det til Kirsten.
Der kommer en mere udførlig invitation i næste uge, men sæt gerne X i kalenderen

Fredag den 8. april kl. 9.00-11.00 samler vi affald
Danskerne er et af de folkefærd i Europa, der producerer mest affald pr. indbygger. Det er måske en af årsagerne til, at affald i naturen er et udbredt problem herhjemme. Derfor vil alle børn og lærere gå en tur og hjælpe med naturfredningsforeningens affaldsindsamling mellem 9 og 11.

Forældrene overtager skolen den 29. april
Fredag den 29. april skal lærerne på pædagogisk dag. I den anledning får I som forældre mulighed for at tilbringe en dag sammen med jeres børns klasse. Er I interesserede, og har mulighed for at tage fri fra arbejde, bedes I kontakte jeres barns klasselærer.
Det kan være alt fra en tur i skoven, en tur med bussen ud på din arbejdsplads, bagning, programmering eller hvad I har lyst til at byde ind med.

Sommerferietilbud om teater
Brænder dit barn for at lave teater?
I 23 år har børn og unge lavet det fedeste teater i deres sommerferie på Teaterskolen KALIMA i Randers. Vi skal hilse fra dem og sige, at der er få pladser tilbage i begge ugerne 26 og 27. Læs mere på vedhæftede PDF.

I ønskes alle en dejlig weekend

Billederne er fra besøget af DR Ultra, tur i skoven, bogstaver i sand og monstre fra billedkunst

Sommerferietilbud_kalima_teater