Ugebrev – uge 13 – 2022

Endnu en god uge går på hæld, telefonerne virker igen, nogen har spist 1. verdenskrigs gullash i dag og opdaget, at de kunne lide blegselleri og champignons, forældre og pedeller har i fællesskab gjort klar til gulvafslibning og tapetsering i det smukke rum ved siden af lærerværelset.
Og så startede en ny dokumentar på TV2 om “Flugten til privatskolerne”. Vi skal helt klart stræbe efter et land med en god folkeskole, hvilket er udsendelsens ærinde, men uh… hvor bliver debatten unuanceret. Har I lyst, kan I se Friskoleforeningens skolebrev (vedhæftet), som kan være med til at nuancere debatten lidt.

Skolebrev_Skoleflugt_marts_22_final

Efterlysning i forhold til forældre den 29. april!!
Vi har virkelig brug for jeres hjælp!
Når lærerne holder pædagogisk dag den 29. april, håber vi at kunne stille med et hold forældre, der overtager skolen. Vi ved, fra tidligere erfaringer (før corona), at børnene synes det er helt vildt sejt, at forældrene overtager for en dag og byder ind med andre temaer, aktiviteter eller fagligheder. Vi håber nogle af jer kan og vil.
Kontakt klasselæreren!

Forældremøder i 3.-5. klasse den 4. april kl. 19.00
Vi glæder os til at byde jer velkommen til forældremøder i 3.-5. klasse på mandag. Vi mødes først i Svanereden til velkomst, fællessang og fælles info. Derefter fordeler vi os ud i klasserne og fortsætter mødet.
Hilsen Patrick, Nicky, Mette, Sanne, Else og Kirsten

Støttekoncert/Ukraine den 6. april kl. 16.00
Husk at det er på onsdag kl. 16.00 vi laver støttekoncert. Vores dygtige og søde praktikanter har samlet en masse fine ting ind til tombolaen, så der bliver gevinst på mange lodder. 0.-1. klasse har lavet fine forspirede solsikker, som kan købes.
Koncerten henvender sig primært til 0-9 årige og deres forældre eller bedsteforældre.
Alle er velkomne, så hjælp gerne med at sprede budskabet. Invitation er her

og I kan dele fra Facebook https://www.facebook.com/mellerupfriskoleofficiel

Åben morgensang den 7. april kl. 8.30
På torsdag inviterer vi igen forældre, naboer, bedsteforældre og andet godtfolk til åben morgensang. Der vil blive vist videoer, være udstilling af foldebøger, monsterhistorier og musikalsk optræden. Nikolaj sidder ved klaveret og Patrick med bassen og akkompagnerer en række gode sange.
Alle er velkomne

Musikken og børnebøgerne
Torsdag eftermiddag tager Sebastian og Kirsten med børnene fra Fritteren til Randers. Vi skal ind på biblioteket og høre koncert i børnehøjde med Randers Kammerensemble. Praktisk info er sendt som besked til forældrene.
Vi glæder os!

Affaldsindsamling + show fredag den 8. april
På fredag går vi en tur mellem 9.00-11.00 og samler affald, som vi derefter skal både sortere, registrere og veje. Har forældre mulighed og lyst til at deltage, er I naturligvis velkomne.
Derefter er Mellem og Storegruppe inviteret ned i musikhuset, hvor de skal se efterskolernes afslutning på deres showuge – Vi glæder os.

Forårsmarked Den 7. maj – Giv besked til Else og Mette
Som nævnt i ugebrevet fra uge 10, har vi snart vores fantastiske forårsmarked i kalenderen. Den 7 maj er en dag , der kun fungerer med god hjælp fra jer forældre. Der har i forældreudvalget været talt om, at I garanteret har gode ideer til spændende boder eller sjove aktiviteter. Vi vil rigtig gerne høre fra jer , hvad I kan byde ind med fx ideer, forslag, popcornmaskine, sluch-ice, hoppeborg, ansigtsmaling, frisørsalon, veteranbil, hestevogn, ponyridning, hønseskidning, små gaver til fiskedammen, en sej gave til auktionen, eller noget helt, helt andet og nyt. Vi er spændte på, hvad I kan komme op med.
Giv besked til Else eller Mette, gerne hurtigst muligt og senest 1. maj, her på Viggo. Else og Mette vil derefter koordinere alle jeres input med børnenes og lave en plan, så vi får verdens sjoveste og bedste forårsmarked.

OG HUSK DET ER EN SKOLEDAG!

Jeg håber, I kommer igennem denne 1. april uden alt for mange aprilsnar😉Pas på hinanden og hav en god weekend!

Venlig hilsen

Kirsten og lærerne

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!