Ugebrev – uge 14 – 2022

Ugen har været god, travl og alsidig. Vi har haft sidste uge med vores 3 praktikanter, som virkelig har givet den gas. Vi ønsker dem alle tre kæmpe held og lykke med årspraktik og videre uddannelse, og må konstatere, at de skoler, der får dem ansat en gang, er heldige.
Tak for nogle fine forældremøder i 3.4.-5. klasse, Flot fremmøde og god dialog. Åben Morgensang med rigtig mange gæster og fine små indslag med børn fra forskellige klasser, så vi kan virkelig mærke friskolens væsen og fællesskabets ånd igen oven på et par besværlige corona år.

Støttekoncert – overskud på 7.500 kr.
Et brag af en fest udspandt sig på Friskolen onsdag eftermiddag. Tombolaen var klar, Michael Back gav den gas som musiker, entertainer, tryllekunstner og klovn, praktikanterne havde pyntet op, brygget kaffe og bagt kage. Næsten 100 børn, forældre og bedsteforældre mødte op.
Vi er glade for at kunne donere 7.500 kr. til støtte til herboende ukrainske børn.
Tak til højskoleforeningen i Mellerup, Harridslev brugs og utallige butikker i Randers for flotte sponsorater Se sponsorer her: Sponsor.støttekoncert
Og kæmpe tak til Michael Back for at komme og spille gratis🙏

Koncert i Randers – Farvel til Betina – show på efterskolen
Da Fritidsordningen var til en fin koncert inde på Randers bibliotek i går (Randers Kammerorkester), sagde vi farvel til Betina, som har været i praktik som pædagogstuderende i 7 uger. Det har været en fornøjelse at have Betina her med hendes rolige, empatiske, engagerede og venlige måde at møde børnene på. Fortsat held og lykke til Betina.
I dag har vi set det flotteste show “Destination” på efterskolen. Det var eminent flot. Tak for en god oplevelse efterskoleelever og lærere.

Affaldsindsamlingen

Ungerne gik til den med skarpe blikke og affaldssække her i Mellerup.
De indsamlede:
10 poser med plast
10 poser med restaffald
7 poser med metal
1 pose med glas

Håber det var en øjenåbner i forhold til vores miljøbevidsthed.

Tapetafrivning fuldført – malere søges!
Nogle fantastisk ihærdige og stædige forældre og børn har skrabet tapet af (det var meget genstridigt), så vi nu er klar til at komme videre. Tusind tak for hjælpen til Lea, Anne, Vilma, Svend, Morten, Ditte, Astrid og Michelle. Godt gået.
Efter påske er vi klar til maling og grunding af vægge (og det bliver ikke genstridigt😉)
Har nogen mulighed for at komme og give en hånd med til denne opgave i uge 16, vil det være helt perfekt. Skriv til Kirsten

Næsten alle klasser er dækket ind den 29. april
Det tager form med programmet for den 29. april (pædagogisk dag for lærerne).
Det er 4.5. og 8.-9. klasse, der mangler forældre. Meld tilbage klasselæreren!
Vi udgiver en samlet plan efter ferien.

Randers bibliotek inviterer til foredrag og billedskole
Foredrag for forældre torsdag d. 19/5, kl. 19-21 på Randers Bibliotek  med emnet:  ”De tavse børn – børn med selektiv mutisme” Her kan i læse mere omkring foredraget og tilmelde jer: https://aof.dk/kurser/foredrag-og-debat/debat-og-dialog/aof-randers/6622111028/de-tavse-born-born-med-selektiv-mutisme/25887/

Husk at vi igen i år tilbyder sommerbilledskole for børn og unge. Uge 26 er for de 7-12 årige og uge 27 er for de 13-17 årige. Ved spørgsmål kontakt os på telefon: 69 60 70 05 eller på mail: [email protected] Her kan i læse yderligere og tilmelde jer : https://aof.dk/sogeresultater/?departments=6721&page=1&query=Sommerbilledskole

Så er der kun tilbage at ønske alle børn og voksne en velfortjent påskeferie.

Vi ses tirsdag den 19. april

Venlig hilsen lærerne og Kirsten