Ugebrev – uge 17 – 2022

I dag udkommer ugebrevet torsdag. De fleste af lærerne mødes inde i RGFs foreningshus i morgen, og bruger dagen til at fordybe sig i faglige temaer på pædagogisk dag.
Forældre + Else og Nicky passer butikken.
Tak for det og håber I får en dejlig dag.

Emneuge og Forårsmarked
Nu nærmer vi os en spændende uge. Vi er i fuld gang med planlægningen af både emneugen og vores spændende markedsdag d. 7. maj.
Eleverne kan nøjes med at have madpakke, drikkedunk, penalhus og praktisk påklædning efter vejret. Vi mangler hjælp til følgende og håber nogle af jer kan byde ind med lidt her:
-æggebakker
-gamle slidte viskestykker til mosaikværkstedet
– effekter vi kan sætte til auktion (vi har fået tre malerier…)
– en hest eller to der kan trækkes med
– 2 høns til hønseskidning
– brædder til fuglehuse
– bage pølsehorn og pizzasnegle til en bod
-gevinster der kan bruges i fiskedammen
Vi tager stadig imod nye spændende ideer🙃

På dagen bliver der afholdt kage konkurrence. I kan tilmelde jer til Else eller Mette, så vi ved hvor mange flotte kager der dukker op. Efter konkurrencen bliver resten af kagerne solgt i cafeen.
HUSK DET ER EN SKOLEDAG og markedet foregår kl. 13.30-16.30
Plakater til ophængning kan fås på skolen – Kig ind

Skriftlig eksamen
9. klasse er klar til at gå op til Folkeskolens skriftlige afgangsprøver mandag, tirsdag, onsdag. To af dagene kommer de til at sidde sammen med 9. klasserne på efterskolen.
Vi ønsker jer held og lykke og håber det bliver en god oplevelse.

Syng, spis og snak
Mellerup Børnehus Fri- og efterskole er kommet med i et stort nationalt nordeafond-støttet projekt, der hedder SYNG, SPIS OG SNAK. Så kan du lide at synge, snakke, spise lagkage, drikke kaffe og være i et meningsfuldt fællesskab? Så mød op onsdag den 11. maj kl. 19.00 i Svanereden på Friskolen.

Anne (forstander), Nikolaj (musiklærer) og Kirsten (skoleleder) vil indlede sangene, som bliver under temaerne kærlighed, tab og frihed Alle er velkomne og det er gratis!
Se mere info her: https://mellerupfriskole.dk/wp-content/uploads/2022/04/SySpSn.pdf

Til sidst vil jeg fortælle at bestyrelsen har konstitueret sig.
Lars (Violas far) blev formand, Camilla (Kirstine og Karolins mor) blev næstformand og Henriette (Christians mor) blev sekretær. Som nyvalgte sidder Ditte (mor til Magne og Nohr) og Connie (mor til Markus og Emilie). Dejligt I vil tage en tørn med dette spændende og vigtige arbejde. God arbejdslyst til forældreholdet i morgen!

Venlig hilsen Kirsten og lærerne