Ugebrev – uge 20 – 2022

Det har været en anderledes og spændende uge. Alle dagene har været med “Fagdage”, hvor vi virkelig har haft tid til at fordybe os i dansk, engelsk, musik, cyklistprøve, matematik, billedkunst eller natur. Det er dejligt at mærke, når det summer af samtaler og aktiviteter både ude og inde. Tak til elever og lærere for en dejlig uge☀

Velkommen hjem og Hilsen fra dronningen
Sjette klasse kan nu kalde sig kongelig privilegeret 6. klasse af første grad🏰
Der kom brev fra Hendes Majestæt Dronningen til skolen i denne uge, hvor hun ønskede dem en god Københavnertur.
Velkommen hjem til 6. klasse, Else og Sanne. Håber I har haft en dejlig, spændende og københavneragtig tur.

Arbejdsdag på tirsdag
På tirsdag kl. 16.00 er der arbejdseftermiddag. Der er 16 tilmeldte forældre + 5 lærere. Liste over tilmeldte

Skulle der være en forælder, som ikke har fået sig tilmeldt, så skriv en besked til mig her på ViGGO. Vi kan sagtens bruge flere hænder på nogle af holdene🙏
Har I børn med, må I ligeledes gerne skrive en besked på ViGGO.  Jeg kontakter madholdet mandag eftermiddag.

Huskunstner
I disse uger har vi besøg af en huskunstner. Billedkunstner Maja Ingerslev og det rullende atelier “Det blå rum” er “flyttet ind” i præstegårdshaven. Hun giver en intro til naturkunst, der skabes i samspil med vind, vejr og årstidens processer. Maja har stillet nogle sansedarier op, som børnene kan bruge i frikvartererne. Det har været en stor succes for især 0.-1. klasserne. I næste uge skal Maja lave nogle 2 timers forløb med 3.-5. klasse.

Velkommen til Maja og hendes fine skurvogn.

Fælles forældremøde den 8. juni kl. 19.00
Husk at sætte kryds i kalenderen. Ideerne fra sidste fælles forældremøde har været inspiration og udgangspunkt for en proces blandt lærerne og blandt børnene, som nu munder ud i en række tiltag, I skal høre om. I får fremlagt planerne for næste skoleår, som vi allerede er langt med. Vi gennemgår kalender, skemastruktur, udviklingstiltag med udeskole, skolekor, fortælling og emneundervisning. Ligeledes har vi udviklingstiltag i gang i forhold til Fritidsordningen, som vi gerne vil indvie jer i.

Et andet tema, vi gerne vil have en konstruktiv dialog med jer om, er forældreinddragelse og kompetence bank. Glæd jer til en spændende aften.

Hermed ønskes i en rigtig god weekend. Håber 0.-1. klasserne får et hyggeligt arrangement i aften.

Venlig hilsen Kirsten og lærerne