Ugebrev – uge 3 – 2023

Kære Forældre
I denne uge har eleverne lavet ‘Fjordavisen’ på vores dansk fagdag. Det er spændende læsning, som kan ses på væggen ved indgangen. Skakspillene er blevet motioneret godt og grundigt i 12-frikvartererne samt i tematimer i klasserne.
5.-7. har været på Randers Teater og se skoleforestillingen ‘Æselhjerte’.
Ellers fylder sne og kælke stadig meget, og selvom det kan skabe lidt bøvl og langsommelighed, nyder vi det smukke landskab. Husk at tjekke børnenes våde vanter og øvrige ting i garderoben.

Parkering på den store parkeringsplads
Vi vil gerne have ‘skolegården’ bilfri. Derfor skal alle forældre og ansatte parkere oppe på parkeringspladsen ved multibanen.
På forhånd tak🙏

Fælles forældremøde 31/1 kl. 19.00
Vi glæder os til at se jer til en spændende aften sammen med Peter Bendixen fra Friskoleforeningen. Det er en vigtig aften for vores skole. Se program i invitation Fælles Forældremøde. Vi kunne godt bruge en kage mere? Skriv til Kirsten

Kryds i kalenderen
fre 2/2 kl. 8.00 – Åben morgensang med sang, musik og elevfortællinger
fre 8/3 Pædagogisk dag for lærerne – Forældreskole for eleverne
I må gerne overveje om I har mulighed for at byde ind med noget denne dag fra 8-13.15
ons 24/4 Generalforsamling

Kalenderen på Fildrev er opdateret. Den eneste nye dato I skal forholde jer til, er ‘Fernisering efter Emneuge’, som er flyttet fra den 8. feb. til den 21. marts.

Kløvermarken (Engang hed det Yggdrasil)🎵🎤⛏🎻⚒🎹🔧
Vores kreahus er ved at være opdateret med udstyr til musik og træværksted. Det næste vi ønsker os derovre er luft til luft varmepumper, så vi kan holde en mere konstant temperatur. Har I gode forbindelser eller hører I om nogle, der skal have udskiftet og sælge varmepumper, er vi meget interesserede.

Tusind tak for alle pantdonationerne. Børnene fik deres flødebolle, da vi har samlet i alt 16 kæmpestore sække. Pengene går til langsigtet udviklingshjælp og til at sikre børn i nøds basale rettigheder gennem projekter, der støtter FN’s Verdensmål. Vi ser frem til at få sækkene afhentet og talt op.

De bedste ønsker om en god weekend.