Ugebrev – uge 2 – 2024

I denne uge har vi haft besøg af Jeppe i 0. klasse og Jonas i 3. klasse. De starter begge to ‘rigtigt’ i næste uge. Vi byder velkommen til Jeppe og Jonas og deres familie, og glæder os til at lære jer nærmere at kende.
I dag har vi fejret den kommende store begivenhed på søndag med et digt til dronningen og vores kommende konge. Se den lille film her, og gå gerne ind og del på sociale medier, hvor den også ligger🏰

Angående Fritterens nye ansatte, åbningstid og ferielukning
Vi glæder os til at byde velkommen til Anja Enemark i uge 6. Anja vil være i morgenfritteren tre faste dage i ugen. Hun vil ligeledes ind imellem træde til som vikar. I den forbindelse tilbyder vi fra uge 6 åbningstid i morgenfritteren fra 6.30. Anja er en erfaren pædagog og nogle kender hende muligvis fra SMIFF.
Giv Kirsten besked, hvis I har behov for at møde 6.30.

Fritteren har tidligere haft 2 lukkeuger i sommerferien i lighed med Børnehuset:
Friskolen overtog driften og ledelsen af Fritteren i august 2022.
Vi oplever at behovet for sommerferiepasning i 3 uger er minimalt.
I sommeren 2023 var der alene tilmeldt en elev, hvilket ikke er en god udnyttelse af personale-ressourcerne. Det er almindelig praksis på andre fri-og privatskoler, at der er lukket i 3 uger i sommerferien. Derfor vil der være lukket i 29, 30 og 31. Dvs. Fritteren er åben i uge 27, 28 og 32

Uge 27 og 32 er inkluderet i skolepengene. Uge 28 kan som tidligere tilkøbes for 350 kr.

Husk fælles forældremøde 31/1 kl. 19.00!!
Som tidligere fortalt får vi besøg af Peter fra Friskoleforeningen. Det bliver en spændende aften med gode samtaler om vores allesammens Friskole.
Er der der nogle, der vil bage en kage? Giv Kirsten besked!

Allersidste krampetrækning i forhold til pantindsamling
Tak for alle donationerne. Jeg er blevet ringet op af Danmarksindsamlingen. De vil gerne komme og afhente alle vores sække, hvis vi har 16 fyldte sække (i stedet for 30). Så nu er målet realistisk, da vi har 14 på nuværende tidspunkt, mangler vi kun 2. Så vi giver den lige gas en enkelt uge mere🙏
I dag har Sofus og Johannes rengjort og opstillet vores nye trommesæt, som vi har fået forærende. Tusind tak til Niels Tvedegaard fra Bestyrelsen, som er den flinke giver. Vi glæder os ligeledes til en opgradering med 6 ukuleler, en elguitar og nogle bongetrommer.

Vedhæftet er nogle hverdagsbilleder, sandspringerne på vej til musik, og royale forberedelser.

Alle ønskes en god og historisk vigtig weekend.

Hurra for vores dronning, som nu skal have fri.
Vi synes du har været sej, så tak det vil vi si’.
I helt vildt mange år har du regeret os med stil,
så vi forstår til fulde at du trænger til et hvil.

Du har jo heldigvis en klog og dygtig kongesøn,
han hopper nu på tronen med sin Mary flink og skøn.
Tillykke med dit nye job og med din fine krone.
Fra Friskolen i Mellerup et højt hurra skal tone