Ugebrev – Uge 1 – 2024

Efter en skolestart med sne, is og frost og de udfordringer det fører med sig, havde vi godt 30 fremmødte elever i dag. Vi håber de trafikale forhold normaliserer sig i løbet af weekenden, så vi kan byde alle elever velkommen tilbage på mandag.
Hører I ikke noget fra mig, kører busserne som normalt.

Husk varmt tøj og skiftetøj
Det er så fantastisk med alt den sne, og børnene nyder det i frikvartererne. Der er dog mange af dem, der mangler skiftetøj når det bliver vådt.

Alle opfordres til at sende varme sokker, vanter, varme trøjer osv. med børnene🙏

Vigtige datoer
15. januar – samtaler 5.-7. klasse

16. januar – dansk fagdag

31. januar – fælles forældremøde
Spændende aften med besøg af Friskoleforeningens formand Peter Bendixen

2. februar – Åben morgensang

Sidste chance for at aflevere pant!!!
Uge 2 bliver sidste chance for at aflevere pant her på skolen.
Vi håber på mange poser og sække i næste uge. Send med børnene eller kig selv forbi.

Vi går et nyt spændende 2024 i møde med tronskifte, klimaudfordringer, for lidt fred i verden og et amerikansk valg, som vil vise om Trump skal i det Hvide hus eller i tugthuset. Alt dette skal vi både skåne vores børn for og ruste dem til. Det gør vi bedst ved at lære børnene ‘væredygtighed’, respekt for andre og inddrage dem i børnehøjde.

Vi ser på Mellerup Friskole frem til et nyt lærerigt år med jeres dejlige børn og et konstruktivt og frugtbart samarbejde med jer forældre.

GODT NYTÅR