Ugebrev – uge 43 – 2023

I går var der gang i Grøftekanten. Fritteren havde Halloweenfest med flot udklædte børn.

Om aftenen havde vi besøg af en masse sangglade folk, som hyggede sig med fortælling, sang, husorkester og Færgestedets fortrinlige lagkage.
I dag er børnene blevet sat sammen i nye makkerpar og fået nye pladser til morgensang. Hele ugen har vi hørt om store billedkunstnere som Van Gogh, Picasso, Frida Kahlo m.fl. Det er dagligt en fornøjelse at se børnenes optagethed af fortællingen.

Åben morgensang 3. november
På fredag 3. nov. byder vi velkommen til Åben Morgensang. Vores musiklærer Maya kommer og optræder med musiknumre sammen med klasserne.
Som sædvanlig er der kaffe på kanden.

ViGGO – Fravær
Jeg håber ViGGO fungerer tilfredsstillende for jer. I er altid velkomne til til at stille spørgsmål og få hjælp.
Hvad I måske ikke alle ved, er at man kan melde fravær for sit barn på flere måder. Når I opretter fravær, kommer der en lille pil. Når I trykker på den får I forskellige muligheder (se billedet)

Nyt fra Fritteren
I fritteren i denne uge er vi gået i gang med at lave julehemmeligheder i juleværkstedet, hvilket børnene har været spændte på. Vi har allerede nu fået lavet nogle vildt flotte ting. Vi har også i denne uge holdt halloweenfest med udklædning, snolder og dans.

Zenia og Dennis

God fornøjelse med 1.-2. klasses klassearrangement i dag. Pas nu på fingrene, når I skærer alle de flotte græskar, som smykker vores indgang.
Husk pantindsamlingen fortsat er igang.

Hav en rigtig god weekend.