Ugebrev – uge 48 – 2022

Kære Forældre
Det sørme, det sandt, december. Zenia har lavet den fineste adventskrans til Svanereden, så hver dag i denne uge har vi nydt det første lys.
Torsdag fik vi besøg af Mads og Laurits fra efterskolen. De leverede det flotteste guitarspil til morgensang. Tak for det🎵

I dag lavede 3. klasse “læseteater” til morgensang. og skolen har summet med julemusik, sakse, hjerter og skabeloner i dag, og en enkelt lille guirlande er det vist også blevet til!

Lucia den 16. + 18. december
Vores gode nabo valgmenigheden har spurgt, om vi vil gå Lucia til deres 3. søndag i advent. Det er en smuk tradition, som lyser op i den mørke tid.
Derfor vil vi gerne samle et Luciahold på mindst 10 børn. Kirsten og Børge vil øve med dem, der melder sig, i ugerne op til (i skoletiden)
For at kunne tilmelde sig skal man:

1. Gå i 3., 4., 5. eller 6. klasse
  2. Kunne optræde til Åben morgensang den 16. dec. kl. 8.30 på skolen + den 18. dec. kl. 10.00 i Valgmenighedskirken.

Det er vigtigt man kommer begge dage, hvis man siger ja.
Meld børnene til på Spørgeskemaet: “Lucia den 16. + 18. december” senest torsdag den 8. december.
Hilsen Børge og Kirsten

Besøg fra Børnehuset til morgensang på tirsdag
Vi glæder os til på tirsdag. Der får vi besøg af alle børnehavebørnene og vuggestuebørnene fra Børnehuset til en rigtig december-hyggelig morgensang.
Morgensang er denne dag rykket til 8.30. Så vi starter i klasserne.

Nyt fra Fritteren
Sidste fredag havde vi julehygge i fritteren, hvor alle børnene lavede juledekorationer og havde forældre eller andre familiemedlemmer med (se billederne)
I denne uge har vi hentet juletræ og lavet en masse julepynt. Børnene glæder sig så meget til december, og nu er den her endelig🎄
December bliver en måned fyldt med sjov og hygge, hvor der er mange ting, som fylder hos børnene, som vi giver os tid at omfavne.

ViGGO
Bemærk at funktionen Fildeling virker igen. Der kan I finde Kalender, skema, vores værdier og andre ting med tiden.

Bæredygtighed for 4.-6. klasse
På torsdag i tredje og fjerde time har Sidsel (billedkunstlærer på efterskolen) og innovationsholdet inviteret 4.-6. klasse op på efterskolen til et undervisningsforløb om bæredygtighed. Vi glæder os!

Juleafslutningen onsdag d. 21. december
Sidste dag før ferien er onsdag den 21. december.
BEMÆRK: Børnene har denne dag fri kl. 12.15, så begge busser kører 12.25.
Tak for den flotte kasse julegodter, der er leveret på lærerværelset🙏

I ønskes en dejlig december-weekend med æbleskiver, julekalender og julemusik