Ugebrev – Uge 9 – 2023

Onsdag var 5.-6. klasse til musikdag sammen med 140 andre friskolebørn nede på efterskolen. Tak til Mellerups Efterskoles dygtige elever for musikglæde, inspiration og kyndig vejledning i Salsa, rock, jazz, blues, dans og ikke mindst gadeorkesteret🙏
I dag havde vi en velbesøgt ‘Åben Morgensang’ med festlig musikoptræden ved 3. og 4. klasse, fortælling om Kong Arthur, tegnsprogsdemonstration og en god snak over en kop kaffe. Samtidig lærte vi en dejlig sang (https://www.youtube.com/watch?v=JDJEPW0f_eU), som Jordløberne og 0.-3. klasserne skal høre til koncert med Tikke Takke Trio på mandag kl. 12.15

Praktikanter fra ‘Den frie Lærerskole’ uge 11, 12 og 13
Vi glæder os til at byde velkommen til Julie, Nanna og Fabian som skal være i praktik hos os. De kommer fra ‘Den frie Lærerskole’ i Ollerup, som er en læreruddannelse for friskoler, efterskoler og højskoler.

Forældre søges til pædagogisk dag 30. marts
Vi har planlagt en pædagogisk dag torsdag den 30. marts. Lærerne skal have planlagt næste skoleår og videreudvikle på alle de spændende tiltag, vi har gang i.
Denne dag overtager vores 3 praktikanter + et par forældre skolen. Har du som forælder mulighed for at hjælpe til denne dag? skriv til Kirsten.

Busplan – med virkning fra tirsdag den 11. april
Som lovet på info mødet den 1. februar kommer der her nærmere information om bustider m.m. fra den 11. april. Vi er glade for, at vi har fundet en god løsning for alle børn, og vi ved, at vi får et både professionelt, dygtigt og godt samarbejde med ‘Bus-Henrik’. I forhold til Spentrup har vi heldigvis også fundet en god løsning.

Morgentur:
De forskellige ruter fra oplandet kører til Korshøjskolen jf. ruteplanerne for rute 506, 507 og 508 randers-nø_havndal-grønhøj-korshøj (1)
Alle busser lander på Korshøjskolen kl. 7.55, hvor en ‘Mellerup-bus’ holder klar og kører direkte til Mellerup Friskole, hvor det ringer ind kl. 8.00.

Om eftermiddagen når børnene får fri kl. 13.15:
13.25: ‘Mellerup-bussen’ kører med alle børn fra både ‘Nord-‘ og ‘Syd-rute’ mod Grønhøjskolen i Øster Tørslev, hvor ‘Nord-børn’ står af til vanlige ruter med afgang kl. 13.45.Derefter kører bussen videre til Korshøjskolen, hvor alle ‘Syd-børn’ står af. Busserne kører kl. 14.05 randers-nø_havndal-grønhøj-korshøj (1)
Den sene dag onsdag forkortes en smule, så der er afgang fra Mellerup kl. 14.30 – og derfra til Grønhøjskolen med afgang derfra kl. 14.45 – og derfra direkte til Korshøjskolen med afgang videre derfra kl. 15.05.
Hilsen Kirsten og Busudvalget.

Morgenfritter efter Påske
Efter påskeferien flytter Morgenåbningen ned på Friskolen. Der kommer nærmere besked ud om, hvor de skal møde ind, bemanding osv.
Der ud over bliver der mulighed for at tilmelde sig Morgenmodulet separat. Dette tilbud koster 400 kr. pr. måned. Tilmelding til Morgenfritter foregår ved at skrive til Kirsten. Der er sammen opsigelsesvarsel som til den almindelige Fritter.
Jeg (Kirsten) er ude at rejse fra den 8.-15. marts. I denne uge bedes I kontakte jeres klasselærer eller Sanne (28 11 52 94), hvis der er noget.

Rigtig dejlig weekend til jer alle.