Uge brev – uge 19 – 2023

Tak for en rigtig hyggelig Åben Morgensang. Der var rigtig mange gæster, solskin og højt humør. Børnehusets søde jordløbere og sandspringere var bare så dygtige til at synge og spille. 4. klasserne lavede en flot præsentation af ‘Mellerupbillederne’, I kan se et lille uddrag vedhæftet. Tak for chokoladeboller til Forældreudvalget🙏

Forældreudvalget har været flittige i denne uge. Onsdag havde vi et godt møde, og har som et nyt tiltag besluttet, at referaterne ligger på ‘Fildeling’ her på ViGGO. Tryk på Fildeling/FRSK forældre 22/23 – der ligger en mappe, hvor referaterne vil ligge fremover.

Nyt fra Fritteren/tilmelding til næste år
Dennis og Zenia var i mandags på kursus med pædagog og lektor Nils Falk Hansen. Kurset omhandlede ‘fritidspædagogik – leg og kreative fællesskaber’ her understreger han vigtigheden af at børn bruger sin fantasi og kreativitet i legen. Og at vi som pædagoger giver børnene tid og rum til at udvikle og udforske disse kompetencer. Vi er meget inspireret og glæder os til at implementere dette i vores fritter.

Lidt praktisk information i forhold til næste skoleår.
Skoleåret 22/23 er ved er at nå sin ende, så for at få et overblik over det kommende skoleår, vil vi gerne modtage tilmeldinger på ‘nye børn’ til skoleåret 23/24. Går barnet allerede i Fritter, skal man ikke tilmeldes igen.
Hilsen Dennis og Zenia

Nøgleboks når der er rengøring
Vi har fået sponsoreret en nøgleboks af en sød forælder. Tak for det😊
Den hænger ved fordøren til Yggdrasil (den røde træbygning)
Fremover vil der hænge en nøgle til rengøringsholdene i boksen.

Koden er: 0246

Koden vil blive skiftet jævnligt – den sidst opdaterede kode vil altid være at finde på ‘Fildeling’.

Sundhedsplejen tilbyder igen PREP kursus.
Vil I styrke kærligheden og kommunikationen mellem jer forældre – og dermed stemningen i hjemmet? PPR og Sundhedsplejen udbyder gratis PREP parforholdskurser. Det er ikke terapi, men et kursus, hvor I får redskaber til bedre kommunikation og konfliktløsning. Tilmelding og mere info på https://sundhedspleje.randers….

Hav den dejligste weekend og nyd forårssolen.