Ugebrev – uge 13 – 2023

Første uge er nu afprøvet med den nye skolebusordning. Det ser ud som om det virker😀 Starten af skoledagen, er vi dog nødt til at rykke til 8.05. Skolen er stadig åben fra 7.45. Har man brug for at komme tidligere, tilmelder man barnet til morgenfritter ved at skrive til Kirsten. Vores erfaringer de næste uger kommer til at danne baggrund for små ændringer i ringetiderne til næste skoleår.
Det regnede ned med gaver fra Venneforeningen til velbesøgt ‘Åben Morgensang’. Udendørs bordtennisbord, bålpander, trillebøre, sorte spande m.m. Udenfor står planter klar til eftermiddagens arbejdsdag, hvor den nye grund, som bliver vores biodiversitetshave, skal plantes til. Tusind tak til Sparekassen Kronjylland, Hedeselskabet og vores utrættelige Venneforening🙏

Samtidig er der i børnenes tasker en gave til jer alle. Det er ‘By Li’ (Carlos mor), der har sponsoreret flotte indkøbsnet med skolens logo. Tak for det. Der kan købes flere på skolen.
Se  NytfraVenneforeningen

I denne uge har vi også haft besøg af 3 lærere fra en belgisk skole. De er meget duperede over det danske skolesystem og vores dejlige friskole. Måske munder det ud i en belgisk venskabsskole🤞

Fælles forældremøde på mandag
Vi håber at se mange af jer til Fælles forældremøde på mandag:

1. Velkomst og sang
  2. Skærme: oplæg og dialog om brug af skærme. Aftenens input, samt et målrettet tema vi har kørt med børnene samt på lærerværelset, kommer til at danne baggrund for Mellerup Friskoles nye Skærmpolitik.
  3. Valg af et bestyrelsesmedlem + 1 suppleant
  4. Oplæg om samlæsning – Jens Chr. fra Guldbæk Friskole fortæller om flere års erfaring med rullende samlæsning.
  5. Info om skolen og Fritteren til skoleåret 23/24
  6. Aftensang og tak for i aften

Vi vil gerne efterlyse en kage mere? Skriv til Kirsten

Rynkebyløbet på fredag (21. april)
Husk løbeskoene på fredag🏃‍♀️🏃‍♂️
Vi glæder os til at løbe, så vi kan hjælpe Ingrid og andre børn med kroniske lungesygdomme. Vi starter kl. 10.20 hvor Iben og Anna fra Børnelungefonden kommer og varmer os op. Efter løbet har de juice med til alle. Hjælp børnene med sponsoraftaler til Rynkebyløbet.

Forældre er naturligvis velkomne til at løbe/heppe med.

Husk at vores generalforsamling (26. april kl. 19.00) i år startes med et spændende foredrag. Håber at se mange af jer.
I ønskes alle en dejlig weekend.