Ugebrev – uge 15 – 2023

En stor hilsen fra Iben fra Team Rynkeby. Indtil videre har Mellerup Friskoles indsamling ramt næsten 7.500 kr. En stor tak til alle fra Børnelungefonden🙏
Ugen er fløjet afsted sammen med den friske forårsblæst med idræts fagdag, generalforsamling, igangsætning af de nye bat til bordtennisbordet, insekthoteller og meget mere.

Mette og Emil skal på kursus
På tirsdag og onsdag (2.-3. maj) skal Mette og Emil på et spændende kursus, der handler om læsning og skrivelyst i indskolingen. Vi håber I får et par rigtig gode dage og kommer hjem med rygsækken fuld af gode ideer.

Derfor vil der tirsdag og onsdag være skemaændringer!

SKEMAÆNDRINGER

Tirsdag:

0 klasse – Klassedag med Natasha

1.-2. klasse – Klassedag med Anna + Zenia

3.-6. klasse – Temadag med Sanne og Kirsten

Kl. 9.00 får vi besøg af Dan Olesen, som har boet i Mellerup hele sit liv. Han vil gå en tur med os og fortælle historier om nogle af Mellerups bygninger.
Derefter skal eleverne vælge en bygning, som de skal tegne/male som akvarel. Vi glæder os til en spændende dag i lokalhistoriens tegn.

Onsdag:

0. klasse – Klassedag med Natasha

1.-2. klasse – Klassedag med Anna + Zenia

3. klasse: – klassedag med Else

4.-6. klasse Tur til Støvringgård kloster — Fri 13.15
Onsdag tager 4.-6. klasse på besøg på vores lokale ‘jomfrukloster’. Her vil valgmenighedspræst Karsten Erbs mødes med os og fortælle om klosterliv i børnehøjde.

Eleverne har fri 13.15 denne dag, så bussen kører 13.25

Forældrehjælp til Brændekløvning + savning
Der er for alvor gang i udeaktiviteterne og alle de gode ting, vi har fået fra Venneforeningen. Vi har en stak brænde, som er for stort. Er der et par forældre, der kan komme et par timer og save + kløve? Gerne i næste uge.
Har du mulighed for dette? Så kontakt Sanne.
I morgen tager Anna, Sanne og Kirsten Til Friskolernes årsmøde i Kolding. Vi glæder os til at snakke med en masse andre friskolefolk, høre foredrag og komme på spændende workshops. Mellerup Efterskoles Gadeorkester kommer og indleder mødet med festlig optræden👏

Vi håber I får en dejlig weekend.