Ugebrev – Uge 38 – 2022

Kære Forældre

I næste uge drager vi på vores første september-lejrtur.
4.-6. klasse + Sanne og Emil tager afsted onsdag morgen, og alle vi andre følger efter torsdag morgen.

HUSK DERFOR INGEN 15.00 BUS ONSDAG

Lejrskoleudvalget har styr på et spændende indhold og alt det praktiske, og vi glæder os. Information, pakkelister osv. er i jeres barns klasses rum.
Mandag var nogle effektive mødre i gang med malerpensler, så de fleste af vores bordbænkesæt fik olie eller maling, Bjarne har lagt de sidste “huller” i fliserne, så nu kan alle arbejdsdagens projekter meldes færdige. Godt arbejde Mellerup Friskole🙏💪👏

Dansk fagdag med fjolle-eventyr
I onsdags havde vi årets Fagdag nummer 2. Dagen handlede om dansk, historieopbygning, eventyrelementer og skrivelyst. Det var en fornøjelse at opleve, hvordan makkerparrene arbejde sammen og hjalp hinanden. Stor ros til lærerne for en god organisering og til børnene for deres evne til at samarbejde.

Tjek lige børnenes påklædning!
Sommeren er forbi, og vi skal til at indstille os på koldere temperaturer. For at afhjælpe alt for dyre varme og elregninger må vi hjælpe hinanden. Vi vil som andre skoler og institutioner sænke inde-temperaturen til 19 grader. Derfor vil vi kraftigt opfordre til hjemmesko og god varm påklædning.
Samtidig vil vi få børnene til at hjælpe med at slukke lys, lukke døre og tænke bæredygtigt og energibevidst. Samtidig vil de stillesiddende dobbeltlektioner suppleres med fysiske øvelser og lege, hvilket betyder meget for kropstemperaturen og “sidde-stille-motivationen”.

Samtykke til brug af billeder/videoer
I dag har I modtaget et spørgeskema/samtykke angående skolens brug af billeder og videoer. Vi vil opfordre jer til at give jeres samtykke, da vi på ingen måde vil udstille eller nærportrættere børnene. Men billeder og små film er vigtig levendegørelse i markedsføringen af vores dejlige skole.

Tak for hjælpen!

Hilsen fra Sundhedsplejersken
Har I brug for redskaber til at styrke kommunikationen og kærligheden i hjemmet? Randers Kommune tilbyder gratis PREP parforholdskurser til forældre med hjemmeboende børn. Studier viser, at et PREP kursus mindsker risikoen for skilsmisse. Tilmelding og mere info på https://sundhedspleje.randers.dk/andre-tilbud/prep-parforholdskurser/

I ønskes en dejlig weekend