Ugebrev – Uge 44 – 2022

I dag har Venneforeningen officielt modtaget støtten fra Cafe Færgestedet til vores velbesøgte Åben Morgensang. Samtidig fremlagdes helhedsplanen, som Venneforening, skoleleder og lærerværelse i fællesskab har skabt. Venneforeningen har flere ansøgninger ude, så efterhånden som pengene kommer, realiseres udekøkken, musikhave, skolehave osv.
Etablering af faciliteter til udeskole på Mellerup Friskole (1)

Det er både vigtigt og rart at mærke opbakningen fra Cafe Færgestedet, lokalsamfundet og Venneforeningen, og vi kan allerede glæde os over de første indkøb til vores Udemiljø.
Tak🙏

Åben skole
Som en del af vores markedsføringsstrategi afholdt vi Åben Skole i går. Det var rigtig hyggeligt. Der blev snakket, leget og vist rundt både på skolen og i Fritteren.
Tak for hjælpen til ansatte, forældre og børn.
Vi har fremstillet nogle Gocards, som I til hver en tid er velkomne til at få en stak af. For som nævnt så ofte før:
I FORÆLDRE ER VORES BEDSTE AMBASSADØRER😀

Planlægningen og tankerne om Åben Skole næste år er allerede i støbeskeen. Det bliver en småbørne koncert i september med efterfølgende åbent hus, grillpølser og bål🌭🍹🍽🍁

Hilsen fra Ukrainske børn
I foråret afholdt vi en støttekoncert med Michael Back, hvor vi samlede næsten 10.000 kr. ind til Ukrainske børn. Nu har “Lastivka” i Randers brugt pengene på en tur til Djurs Sommerland med børnene. De har sendt et billede, og jeg skal hilse fra Olexandra Steffensen og viderebringe den varmeste tak❤

Forsvunden bradepande
Karina Skipper (Anthons mor) har mistet en bradepande i forbindelse med vores lejrtur. Vi har ledt både her på skolen, og de har kigget ude i “Lærkereden”
Er der nogle, som ved en fejl har fået den med hjem?
Giv Karina besked!

Teater på friskolen
Vi er i denne uge gået i gang med at øve sangene til vores teaterforestilling. Ligeledes har vi inviteret børnehaver, indskolinger, lokale folk i Mellerup til formiddagsforestillingen.
Forældreforestillingen bliver den 24. november kl. 17.00
Invitation_forældre
I vil i de næste uger få nærmere besked om plan for ugen, forældrehjælp osv.

Efter en begivenhedsrig uge med flot teaterkoncert på Efterskolen, opsætning af blomsterkasser, Åben skole, besøg af arbejdstilsynet, Åben morgensang og alt mulig andet ønsker vi jer alle en god weekend i november-hyggens skær.

God forældrefest🎈🎵🎤