Ugebrev – uge 23 – 2022

Tak for et godt, hyggeligt og udbytterigt forældremøde med livlig snak og gode forslag.
Evalueringen
Vi fik nogle rigtig gode input fra jer i forhold til evalueringen af Forårsmarked og arbejdsdage Evaluering på Fælles Forældremøde juni 2022
Vi tager jeres input med i organiseringen af næste års kalender og arrangementer.
Fritidsordningen
Aftenen handlede også om vores nye struktur på Fritidsordningen. Da der er mangel på vuggestuepladser i området, udvider Børnehuset med 12 pladser. Derfor flytter Fritteren tilbage på Friskolen. Vi glæder os til at få den organiseret med et spændende indhold i samarbejde med Dennis (som børnene kender) og den nye pædagog (https://www.friskolerne.dk/job-paa-friskoler/mellerup-friskole-soeger-paedagog-til-eftermiddagsfritter-og-stoetteundervisning), som vi har ansat inden 1. juli. I vedhæftede powerpoint kan I se udkast til principper og indhold i Fritidsordningen.
Næste år
Vi er i gang med planlægning, skema, årskalender og udvikling af nye faglige temaer. På mødet løftede vi sløret lidt for ideerne i forhold til morgensang/fortælling, Emnefag og Udeundervisning. Lærerne skal have stor ros for deres dygtighed og engagement i dette arbejde. Vi glæder os, og tror børnene kommer til at trives og få stort udbytte af tiltagene.
Intentionen er at I modtager skema/årskalender for 22/23 inden sommerferien.

Status i forhold til ansatte
Nikolaj har fået job på Skåde skole i Århus. Han skal være matematik- og musiklærer i deres overbygningsklasser, hvilket er det han brænder for. Vi ønsker Nikolaj stort tillykke med jobbet, og vi er glade for at vi har haft fornøjelsen af hans dejlige væsen, gode klaverspil og dygtige lærerkompetencer i 3 år. Vi kommer til at savne ham.
I den forbindelse er der slået en lærerstilling op, som I meget gerne må dele amok:

Og som fortalt i sidste Ugebrev, må I også meget gerne del vores stillingsopslag i forhold til Buschauffør/pedel: https://www.skolejobs.dk/stilling/mellerup-friskole/

Hyttetur
Vi glæder os helt vildt til at skulle på hyttetur med alle jeres børn. Else har styr på madholdet – tak til alle de forældre, der har budt ind🙏
Lærerne har styr på indholdet💪 Så nu mangler vi blot, at I sammen med børnene får styr på pakkelisten🌻

Forældrebrev med praktiske informationer: Hyttetur_forældrebrev

Dansk eksamen + udflugt til Udbyhøj på torsdag den 16. juni
På torsdag (den 16. juni) skal 9. klasserne til mundtlig dansk eksamen. Vi ønsker jer held og lykke🤞
0-6. klasse tager på udflugt til Udbyhøj, hvor vi vil have en Friluftsdag med forskellige værksteder:

1. Waders og ud med fiskenet
  2. Tænde bål og bage pandekager
  3. Bygge sandslotte
  4. Kimslege – føle kims,  huske kims, smage kims, lytte kims
  5. BlomsterPostkort på sand

Alle elever har fri kl. 13.15 denne dag, så der er ingen 14.30-bus

Fripladstilskud
Fordelingssekretariatet er den offentlige instans, der fordeler tilskud til alle landets friskoler. Det er muligt at søge om Fripladstilskud. For at komme i betragtning til fripladstilskud skal den samlede husstandsindkomst ligge under de nævnte grænser, som I kan se i vedhæftede fordelingsnøgle.
Ansøgningen skal afleveres til Kirsten senest den 30. august (enten fysisk eller her på ViGGO)

Ansøgningsskema 22-23 Fordelingsnøgle 22-23

Fordelingsnøgle 22-23

Ditte maler på torsdag!
Ditte (Magne og Nohrs mor) kommer og maler Lærernes forberedelsesrum, som Ole er færdig med at tapetsere, på torsdag. Er der nogen, der har tid og mulighed for at hjælpe hende?
Giv Kirsten og Ditte besked.

Plantehjælpere på Fælleren
I dag var Mette, Kirsten og 2.-3. klasse på Fælleren og hjælpe med at plante byhaver og afprøve aktiviteter. Mellerup Områdefornyelse er et stærkt projekt, som friskolen bakker op om. Der er spændende aktiviteter resten af dagen. se program her: https://www.facebook.com/groups/127566393974906/permalink/5507313572666801/
Så nåede vi vist til vejs ende og mangler kun at ønske jer alle en god weekend.

Venlig hilsen Kirsten og Lærerne